Zooltherapie

De zolen zijn erop gericht pijnlijke voetklachten te behandelen.
De meest voorkomende voetklachten zijn:

• Voorvoetpijn
  • Pijn onder de middenvoet
  • Branderig gevoel
  • Instabiele enkels
  • Afwijkende vormen en standen van de voet
  • Verminderde beweeglijkheid
  • Teenklachten

Ook zijn steunzolen een goed hulpmiddel voor stands- en houdingsafwijkingen van knie, heup en rug.

Doelgroep

• Iedereen met klachten ter hoogte van voeten en enkel,

maar ook hoger gelegen klachten zoals knie, heup en lage rugproblemen...
  • Sporters
  • Diabetes en reumapatiënten
  • Kinderen vanaf ca. 6 jaar, zeker omdat bij kinderen de structuur van de voet nog veranderd kan worden. De zolen sturen de spierwerking van het onderste bewegingsapparaat. Door deze spieren te activeren kan de voet zich naar een normale stand evolueren.

Het gebruik van de zolen

De zolen dienen in passend schoeisel gelegd te worden.
De geadviseerde hakhoogte voor heren is tot 2.5 cm en dames tot 3.5 cm.

Vergeet u niet dat iedere correctie aan zolen een aanpassing van het lichaam vereist. Dit kan gepaard gaan met spierpijn.

Onderzoek
Om een behandelingsplan op te kunnen stellen wordt er eerst gekeken naar de gegevens van de behandelende arts. Bij nader onderzoek wordt naar de stand van de voeten en naar de stand van heel het lichaam gekeken.

Samenwerking met andere therapieën

Steunzolen ondersteunen de gewrichten wanneer er een disbalans bestaat tussen de belasting en belastbaarheid. Wij behandelen in eerste instantie de voetklachten.  Tevens kan door plaatsing van elementen een actieve bewerking van het bewegingsapparaat bewerkstelligd worden.
Door middel van samenwerking met o.a. kinesitherapie... is het mogelijk naast voetklachten ook andere problemen biomechanisch te behandelen.